سپینا مشاوره مهاجرت

sepinalogo

مهاجرت کاری به آمریکا

مهاجرت کاری به امریکا وشرایط اخذ ویزای کاری آمریکا

مهاجرت کاری به امریکا وشرایط اخذ ویزای کاری آمریکا 

اشخاص زیادی در سراسر دنیا آرزوی مهاجرت و زندگی در ایالات متحده را دارند و به دنبال روش هایی برای دریافت ویزا و اقامت در این کشور فوق‌العاده هستند. به صورت کلی برای ورود به این کشور و اقامت طولانی مدت در این کشور فرد به پیشنهاد شغلی در سطح عالی یا شروع یک کسب و کار نیاز خواهید داشت، که در این مقاله که توسط گروه مهاجرتی سپینا گردآوری شده است به یکی از روش های مطمئن مهاجرت کاری به آمریکا اشاره خواهیم کرد، انواع ویزا کار آمریکا بررسی و شرایط اخذ ویزای کاری این کشور را نیز بیان می‌کنیم.

جاب آفر یا ویزای کاری آمریکا در شرایطی خاص قابل دریافت است و در زمینه‌هایی که کارفرمای آمریکایی به نیرویی احتیاج خواهند داشت که تخصص این نیرو را در آمریکا پیدا نکرده باشند و آن موقع کار فرمای آمریکایی قادر است تا در خواست خود را ارائه بدهد و‌ در صورتی که با آن موافقت شود کارفرمای آمریکایی می‌تواند از خارج از کشور نیروی خود را جذب نماید.

مهاجرت کاری به آمریکا و نحوه ارسال رزومه و پیدا کردن جاب افر 

در این بخش روش‌های پیدا کردن شغل و جاب آفر را برای شما بازگو خواهیم کرد:

  • مثلا شما برای یک کارفرما یک برنامه نویس اندروید نیاز دارد بیاید روزمه یک مهندس کامپیوتر را بفرستید … این کار اشتباه است
  • به طور مثال کارفما میگوید ایشان حتما حقوق بسیاری انتظار دارند با این رزومه و رد خواهد شد.
  • و یا Send to all کردن رزومه اشتباه است
  • باید هر کارفرما رزومه مختص خودش را داشته باشد
  • کارفرمایی را پیدا کنید که فردی با شرایط شما نیاز داشته باشدحالا یکم بیشتر مثلا کارفرما گفته است دوسال سابقه کار شما بگویید سه سال سابقه کار دارید در این حد نه بیشتر و برای هر کارفرمایی بیاید تومار بنویسید .
  • توجه داشته باشید که بسیار مواظب باشید کلاه برداری زیاد است تنها باید باتوجه به تخصص خود کارفرما پیدا نمائید.

مهاجرت کاری به آمریکا وشرایط اخذ ویزای کاری آن؟

در تعریف اینکه ویزای کار آمریکایی چیست؟ باید بگوئیم که  آیا شما یک شخص خارجی هستید که به اشتغال در ایالات متحده علاقه مندهستید؟ در صورت لزوم، به ویزای کاری نیاز خواهید پیدا خواهید کرد که بتوانید به طور قانونی در ایالات متحده آمریکا استخدام شوید. ویزای امریکا جهت کار برای اشخاصی که برای مدت مشخصی تصمیم دارند در این کشور کار کنند و به طور موقت در ایالات متحده کار می کنند، استفاده خواهد شد. مدت زمان کار شما باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود. این نوع ویزا U.S اجازه نخواهد داد که افراد در U.S به طور نامحدود یا به طور دائم کار کنند.

چندین نوع ویزای کار برای اتباع خارجی که مایل به کار در ایالات متحده هستند، وجود دارد از جمله کارت های سبز (اقامت دائم)، ویزاهای کار موقت، ویزای کار فصلی و تبادل ویزای کارگر نوع ویزای شما ممکن است واجد شرایط شما باشد، به نوع کاری که می کنید بستگی خواهد داشت، چه با کارفرما رابطه داشته باشید، و در برخی موارد با کشور مبدا شما. دستورالعمل برای اخذ مجوز برای کار در ایالات متحده متفاوت خواهد بود، بسته به نوع ویزا و الزامات واجد شرایط برای این ویزا.

ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان با بیشترین فرصت ها، مقصد مهاجرتی فوق العاده‌ای برای افرادی که می‌خواهند مهاجرت کنند می‌باشد.

ایالات متحده میلیون ها درخواست ویزای مهاجر و غیر مهاجر برای کارگران، بازرگانان، سرمایه گذاران، اعضای خانواده، هر ساله پردازش کرده و  سیستم ویزای آمریکا احتمالا پیچیده ترین در جهان می‌باشد. بسیاری از گزینه های صدور ویزای متفاوت وجود دارند که دانستن اینکه کدام ویزا ممکن است مرتبط باشد دشوار است. به طور کلی برای ورود به آمریکا در دراز مدت باید یک پیشنهاد شغلی سطح بالا بتوانید تهیه نمائید، یا یک کسب وکار را شروع کرده و یا به عنوان یک خویشاوند مهاجر اقدام نمائید.

برای مطالع بیشتر: سرمایه گذاری در آمریکا

مهاجرت کاری به آمریکا و انواع ویزاهای کاری آمریکا

مهاجرت کاری به آمریکا و انواع ویزاهای کاری آمریکا

این کشور زیبا کشوری است که بسیاری از افراد به هدف گردشگری به آن سفر می کنند، علاوه بر آن یک مقصدی مشهور برای کار نیز به شمار می‌آید،  بسیاری از افراد نیز از سراسر جهان، به دلیل حقوق بالا و محیط کاری  خوب در این کشور، تمایل به کار را دارند. قوانین مهاجرت این کشور اظهار دارد که افراد برای ورود به این کشور نیاز به کسب ویزا یا مجوز را خواهند داشت. در واقع ویزا یک مجوز رسمی می‌باشد که به افراد اجازه ی ورود به این کشور را می دهد (به دلایل خاص و در طی مدت زمان مشخص).

انواع متفاوتی از ویزا ها (مجوزها)  برای سفر به این کشوروجود خواهد داشت که با توجه به ماهیت( هدف) بازدید افراد از ایالات متحده ی آمریکا، متفاوت هستند (اهدافی مثل سفر، تحصیل، کار و غیره)، و برطبق این ها تصمیم اخذ مناسب ترین ویزا (مجوز) برای افراد گرفته خواهد شد.

دو نوع دسته بندی برای ویزا ی (مجوز) ایالات متحده ی آمریکا در نظر گرفته شده است: ویزای مهاجرتی و ویزای غیر مهاجرتی. رایج ترین نوع ویزای آمریکا، ویزای غیر مهاجرتی آن  است که این ویزا برای افرادی می‌باشد که قصد دارند به منظور یک هدف مشخص، به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا به طور معمول شامل ویزا های زیر هستند:

  • ویزای کار ( H1B Work Visa)
  • ویزای تحصیل در آمریکا ( F1 Study Visa)
  • ویزای انتقالی درون سازمانی( L1 Intra-Company Transfer Visa)
  • ویزا های سرمایه گذاری(K and V Fiancee Visas)

علاوه بر موارد گفته شده ویزای مهاجرتی این کشور برای اشخاصی  که قصد دارند به طور دائم به ایالات متحده ی آمریکا نقل مکان کند (برای اهداف زندگی و کار) و کارت سبز(green card ) این کشور را دریافت کنند ( و ساکن دائمی و قانونی این کشور باشند). ویزای ( H-1B): برای افرادی در نظر گرفته شده که در یک شغل( حرفه ی) تخصصی و در یک بخش تخصصی مشغول به کار هستند، این ویزا به مدرک تحصیلات عالی و یا معادل آن نیاز دارد که شامل نمونه هایی از شایستگی ها و توانایی های متمایز و هم چنین تحقیق و توسعه ی بین دولت ها و یا همکاری در پروژه های تولیدی که توسط وزارت دفاع مدیریت می شوند است.

اگر تصمیم به مهاجرت کاری گرفته‌اید بهتر است با مشاوران گروه مهاجرتی سپنا تماس حاصل نمائید و مشاوره مهاجرت کاری دریافت نمائید تا بهترین روش را به شما عزیزان معرفی نمائید تا در مدت زمان کوتاهی ویزای کاری خود را دریافت نمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن