سپینا مشاوره مهاجرت

sepinalogo

شرایط زندگی در کانادا

وقتی صحبت از زندگی و کار در کانادا می شود، منظور همه عواملی است که کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد و امکان زندگی در رفاه کامل را برای کانادایی ها و افراد خارج از کشور فراهم می کند. به جرات می توان گفت که کانادا یکی از باثبات ترین اقتصادهای جهان را دارد، بنابراین مقصد بسیار خوبی برای متقاضیان بین المللی محسوب می شود.

زندگی در کانادا، روش های مهاجرت به کانادا و همچنین مزایا و معایب زندگی در این کشور در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است. ممکن است سوالات زیادی در مورد زندگی در کانادا داشته باشید. آیا کانادا مقصد مناسبی برای مهاجرت و زندگی است؟ هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟ شرایط کار و تحصیل در این کشور چگونه است؟ با توجه به استاندارد بالای زندگی در کانادا، مشاغل با درآمد خوب همیشه مورد توجه بسیاری از افرادی است که می خواهند مهاجرت کنند.

در این مقاله سعی شده است شرایط زندگی در کانادا و اخذ اقامت برای شما میهمانان گرامی به اختصار بیان شود تا سوالات و شبهات شما به بهترین شکل برطرف شود. اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید و می خواهید از شرایط زندگی ایرانیان در کانادا و قوانین اقامت کانادا مطلع شوید، همه ما به دنبال کشوری هستیم که بهترین شرایط زندگی، حمایت اجتماعی و اقتصاد رو به رشد را ارائه دهد. کانادا یکی از این کشورهاست.

کشوری که همه این موارد را دارد و افراد بی شماری به دلایل مختلف به کانادا مهاجرت می کنند. زندگی در کانادا یکی از آرزوهای دست نیافتنی برخی از افراد است و فکر می کنند برای رسیدن به این آرزو باید راه زیادی را طی کنند. خوب است بدانید که این مسیر می تواند سخت باشد، اما رویایی دست نیافتنی نیست.

کشور کانادا در یک نگاه

  • نام انگلیسی: Canada
  • پایتخت کانادا: اتاوا
  • نوع حکومت: پادشاهی، فدرال، پارلمانی
  • قاره: آمریکای شمالی
  • زبان رسمی: فرانسوی
  • زبان های رایج: انگلیسی و فرانسوی
  • جمعیت کانادا: طبق سرشماری سال ۲۰۱۸ حدودا ۳۳ میلیون نفر
  • واحد پولی: دلار کانادا – ۱.۱۸ دلار آمریکایی
  • منطقه زمانی: UTC-3.5 To – 8 . GMT-4. DTC

کانادا برای زندگی کانادا یکی از بزرگترین کشورهای قاره آمریکا است و در شمال آن واقع شده است. طبیعت منحصر به فرد، قدرت اقتصادی بالا، موقعیت سیاسی و اجتماعی مناسب، امنیت و حمایت اجتماعی بالا، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی تبدیل کرده است.

کانادا در شمال قاره آمریکا واقع شده و از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده است. کانادا با مساحت 9,980,670 کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ روی کره زمین پس از روسیه است. این کشور در کنار آمریکای جنوبی قرار دارد و طولانی ترین مرز زمینی جهان را با آن دارد. پایتخت کانادا اتاوا و بزرگترین شهرهای آن ونکوور و تورنتو هستند.

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. به همین دلیل یکی از بالاترین آمار تنوع نژادی و فرهنگی را در بین کشورهای مختلف دارد. تجربه زندگی در کانادا برای افراد مختلف ثابت کرده است که بسته به مسیری که انتخاب می کنید، تجربیات مختلفی ارائه می شود.

کیفیت زندگی در کانادا

کیفیت زندگی در کانادا

کانادا دارای استانداردهای بالای زندگی است که باعث شده است کانادا برای زندگی در آن محبوب شود. هر ساله این کشور در لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار می گیرد. برای سال های متوالی، کانادا اولین کشور در لیست بهترین کشورها برای زندگی است. شرایط زندگی در کانادا بسیار ایده آل است و استانداردهای زندگی در این کشور مانند کیفیت بالای آموزش، پوشاک، مسکن، مراقبت های بهداشتی، امنیت شغلی، طبیعت بکر، غذا، پوشاک و … کانادا مادام العمر است.

نگاه کردن به کیفیت زندگی در کانادا مستلزم بررسی شاخص‌های مختلفی مانند اقتصاد، تعادل بین کار و زندگی، تحصیلات، وضعیت سلامت، ارتباطات اجتماعی، ثروت بالاتر و غیره است. و افراد زیادی در سراسر دنیا به فکر گرفتن ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور هستند. ایرانیان نیز به دلایل مختلف از جمله کار و تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند و می توان گفت که زندگی در کانادا برای ایرانیان و سایر شهروندان یک زندگی ایده آل است.

 

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید می‌توانید هم اکنون با مشاوران و و کلای برجسته گروه سپینا تماس گرفته و مشاوره دریافت نمائید.

 

طبق مطالعات مختلف، کانادا برای زندگی خوب است و همیشه در رده یکی دو کشور از بهترین کشورها برای زندگی قرار دارد. اما چرا؟ همه اینها به دسترسی کانادا به یک سیستم آموزشی مناسب، سیستم مراقبت بهداشتی همگانی و نرخ پایین جرم و جنایت و خشونت بستگی دارد. از نظر شرایط فرهنگی نسبتاً قانونمند است و شرایط مناسبی دارد سطح رضایت مردم از زندگی در کانادا بسیار بالاست.

این رضایت در عرصه ها و بخش های مختلف زندگی وجود دارد. خدمات پزشکی سطح بالا، حمایت اجتماعی عالی، سیستم آموزشی و آموزشی با کیفیت، خدمات خوب بازنشستگی، امید به زندگی بالا، امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، احترام به حقوق کودکان و زنان و آزادی بیان و بسیاری از جنبه های مثبت زندگی در کانادا. سطح رضایت مردم از زندگی در این کشور بالاست و کشوری ایده آل برای زندگی است.

در کانادا به طور کلی شهروندان از سلامت و بهداشت خاصی برخوردار هستند و در مقایسه با سایر کشورها بیماری های کمی وجود دارد. در کانادا، امید به زندگی برای زنان 84 سال و برای مردان 80 سال است. مرگ و میر بالقوه قابل اجتناب یکی از عوامل اصلی روند امید به زندگی در کانادا است. مرگ‌های بالقوه قابل پیشگیری، یعنی مرگ‌های زودرس، که قبل از 75 سالگی تعریف می‌شوند، در صورت وجود مراقبت‌های بهداشتی به موقع و مؤثر و پیشگیری از بیماری رخ نمی‌دهند. نمونه هایی از مرگ های قابل پیشگیری عبارتند از مرگ ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری، بیماری مزمن انسدادی ریه، COPD، سکته مغزی، دیابت، سرطان روده بزرگ و برخی سرطان ها. در سال‌های اخیر، بهبود خدمات بهداشتی پیشگیرانه به کاهش بروز برخی شرایط مرتبط با مرگ‌های قابل پیشگیری کمک کرده است. این بهبودها برای مثال عبارتند از:

  • ایمن سازی با واکسیناسیون
  • کمپین های ترک سیگار
  • داروهای بیماری هایی مانند فشار خون و کلسترول

این پیشرفت ها به افزایش چندین سال امید به زندگی در بدو تولد کمک کرده است.

هزینه زندگی در کانادا

کانادا یک مکان عالی برای زندگی است، اما ما باید هزینه زندگی در آنجا را در نظر بگیریم. هزینه زندگی در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول اینکه چه شهری را برای زندگی انتخاب می کنید. هزینه های مسکن و غذا در شهرهای بزرگی مانند تورنتو نسبت به سایر شهرهای کانادا بالاتر است. هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟ در تورنتو که یکی از بزرگترین شهرهای کانادا است، یک خانواده چهار نفره برای داشتن یک زندگی عادی باید به طور متوسط ​​حداقل 6144 دلار کانادا در ماه هزینه کند. افرادی که به تنهایی در تورنتو زندگی می کنند حداقل 3551 دلار کانادا در ماه هزینه می کنند.

شاید با باتوجه به شرایط و کیس مهاجرتی شما کشور مناسب‌تری برای مهاجرت کاری شما وجود داشته باشد برای دریافت اطلاعات و آگاهی کامل از شرایط دیگر کشورها به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره مهاجرت کاری سپینا استفاده نمائید تا با دریافت مشاوره از بهترین وکلا و کارشناسان مهاجرت سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش را برای مهاجرت کاری انتخاب نمائید، توجه داشته  باشید که کارشناسان و وکلای برجسته این مجموعه تا انتهای کار همراه شما خواهند بود.

هزینه مواد غذایی در کانادا

هزینه های مواد غذایی در کانادا بسته به استانی که در آن سکونت دارید، متفاوت است با این حال هزینه های زیر میانگین مبالغ پرداختی است.

نوع کالا هزینه
هزینه یه وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت ۱۸.۰۰ دلار
هزینه یک وعده غذایی برای دو نفر (رستوران معمولی) ۷۵.۰۰ دلار
کاپوچینو ۴.۳۲ دلار
نوشابه ۲.۳۰ دلار
آب ۱.۸۵ دلار
شیر ۱ لیتری ۲.۴۸ دلار
نان ۲.۹۴ دلار
برنج ۱ کیلویی ۳.۷۰ دلار
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۳.۵۵ دلار
پنیر محلی ۱ کیلویی ۱۲.۸۸ دلار
فیله مرغ ۱ کیلویی ۱۳.۳۷ دلار
۱ کیلو سیب ۴.۲۱ دلار
۱ کیلو موز ۱.۷۲ دلار
۱ کیلو پرتغال ۴.۰۸ دلار
۱ کیلو گوجه ۴.۳۷ دلار
۱ کیلو سیب زمینی ۲.۸۱ دلار
۱ کیلو پیاز ۲.۶۵ دلار

هزینه خانه در کانادا

هزینه خانه در کانادا

نوع منزل هزینه
آپارتمان ۱خوابه در مرکز شهر (اجاره) ۱,۳۳۳.۳۵ دلار
آپارتمان ۱ خوبه در خارج از شهر (اجاره) ۱,۱۲۵.۶۶ دلار
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر (اجاره) ۲,۱۶۹.۷۸ دلار
آپارتمان ۳ خوابه در خارج از شهر (اجاره) ۱,۸۳۳.۳۸ دلار
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۵,۷۹۴.۷۲ دلار
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر ۴,۲۵۶.۵۳ دلار

هزینه خرید یا اجاره خانه

در کانادا به متراژ، موقعیت مکانی، سن و شرایط خانه یا آپارتمان بستگی دارد. این هزینه از استانی به استان دیگر و شهری به شهر دیگر متفاوت است. اجاره خانه یا آپارتمان طولانی مدت گزینه خوبی برای مهاجران است زیرا تعهد دائمی وجود ندارد و گاهی اوقات ارزانتر از خرید ملک است.

علاوه بر هزینه اجاره، هزینه اثاثیه و تجهیزات لازم را نیز در نظر بگیرید. خانه های اجاره ای عموماً بدون مبله هستند. اگر حیوانات خانگی دارید، برای آنها بودجه اختصاص دهید. زیرا ممکن است برخی از مالکان از شما بخواهند که هزینه اضافی بپردازید. طبق گفته شرکت مسکن کانادا (CMHC)، هزینه اجاره در مناطق شهری بیشتر از مناطق کمتر جمعیتی یا در حال توسعه است. میانگین قیمت اجاره بر اساس استان متفاوت است و انتظار می رود افزایش یابد.

خرید خانه در کانادا

اگر به فکر خرید خانه در کانادا هستید، خبر خوب این است که این کشور هیچ محدودیتی برای افراد غیر مقیمی که مایل به خرید ملک هستند اعمال نمی کند. هر کسی از هر کشوری می تواند خانه دلخواه خود را خریداری کند. البته قیمت خانه در شهرهای بزرگ کانادا بیشتر از مناطق حومه شهر یا روستایی است. از سال 2018، گران ترین خانه ها در کانادا در سواحل غربی ونکوور و بریتیش کلمبیا هستند، در حالی که ارزان ترین خانه ها در استان هایی مانند منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد هستند.

هزینه پوشاک در کانادا

لباس های دیزاینر در کانادا بسیار گران هستند. رقابت بین خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و فروشگاه‌هایی که لباس را با قیمت کارخانه عرضه می‌کنند، پوشاک و کفش را برای خریداران مقرون به صرفه‌تر کرده است.

نوع کالا هزینه
شلوار جین ۶۳.۸۹  دلار
لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای (Zara, H & M و…) ۴۵.۲۵ دلار
یک جفت کفش NIKE ۱۰۱.۵۸ دلار
یک جفت کفش مردانه چرم ۱۲۸.۳۱ دلار

هزینه حمل و نقل در کانادا

نوع سیستم هزینه
بلیط یک طرفه حمل و نقل داخلی ۳.۲۵ دلار
هزینه ماهانه حمل و نقل ۹۰.۲۸ دلار
تاکسی (۱ کیلومتر) ۲.۰۰ دلار
تاکسی (۱ ساعت) ۳۴.۰۰ دلار
گازوئيل (۱ لیتر) ۱.۱۸ دلار

پس از روسیه، کانادا در بین بزرگترین کشورهای جهان از نظر مساحت در رتبه دوم قرار دارد. طبیعی است که برای تردد در این منطقه استفاده از وسایل نقلیه یک ضرورت است. بسیاری از کانادایی ها ماشین دارند که نگهداری و پرداخت بیمه آن کمی گران است. اکثر کانادایی ها از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه یا پیاده روی استفاده می کنند.

حمل و نقل عمومی در کانادا کمی گران است. هزینه بستگی به شهرداری محل زندگی شما دارد. به عنوان مثال، کرایه معمولی مترو در تورنتو حدود 3.25 دلار است که به صورت نقدی، با بلیط یا با کارت ماهانه مانند کارت PRESTO پرداخت می شود. البته تورنتو گران ترین شهر کانادا است.

هزینه بهداشت و سلامت در کانادا

نوع هزینه هزینه
شامپو ۵.۵۴ دلار
خمیر دندان ۲.۶۵ دلار
قرص سرما خوردگی ۱۰ دلار
اسپری خوش بو کننده ۴.۱۳ دلار
قرص آنتی بیوتیک ۱۷ دلار

هزینه خدمات تفریحی و سرگرمی کانادا

نوع تفریح هزینه
بلیط سینما برای ۲ نفر ۲۵ دلار
کافی شاپ (قهوه) ۴.۱۹ دلار
رستوران برای ۲ نفر ۴۴ دلار
باشگاه (ماهانه) ۴۸ دلار

درآمد در کانادا

درآمد در کانادا

قوانین زندگی در کانادا و به دنباله آن کار در کشور کانادا بدین صورت می باشد که می بایست حقوق دریافتی متناسب با قانون استخدام در کانادا باشد. قانون استخدام در کانادا به منظور حمایت از نیروی کار در مقابل کارفرما، متوسط حقوقی را مشخص نموده است که کارفرماها موظف می باشند طبق آن، حقوق نیروی کار خود را پرداخت نمایند.

عدد مشخص شده برای متوسط حقوق در کانادا، در هر ایالت فرق می کند و هر چه یک ایالت ثرتمندتر و از لحاظ اقتصادی قوی تر باشد، میزان حقوق در آن ایالت نیز بیشتر خواهد بود. در حال حاضر متوسط حقوق در استان های بریتیش کلمبیا، کبک، آنتاریو و آلبرتا، بالاتر از سایر ایالت ها می باشد و نیروی کار از حقوق بیشتری در این ایالت ها برخوردار است. به طور متوسط میزان حقوق ماهیانه در کانادا حدود 9,960 دلار کانادا می باشد. حداقل دستمزد در کانادا ماهیانه 2,520 دلار کانادا است و حداکثر دستمزد به 44,500 دلار کانادا می رسد. در زیر به متوسط حقوق در ایالت های مختلف کانادا اشاره شده است.

نام ایالت متوسط حقوق سالیانه (دلار)
نیوفاندلند و لابرادور 55.508 هزار
جزیره پرینس ادوارد 45.912 هزار
نوا اسکوشیا 48.470 هزار
نیوبرانزویک 49.511 هزار
کبک 51.735 هزار
انتاریو 55.524 هزار
منیتوبا 49.661 هزار
ساسکاچوان 54.371 هزار
آلبرتا 61.865 هزار
بریتیش کلمبیا 53.416 هزار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن